Sidi Ifni i Legzira – Road Trip po Maroku

Od naszej zeszłorocznej (2015) wyprawy do Maroka minęło już blisko 10 miesięcy. Nie opisaliśmy jednak naszej trasy, a to duży błąd. Niezwykły kraj, jakim jest Maroko, zasługuje na to, żeby o nim pisać jak najwięcej i dzielić się tym z czytelnikami. Naprawiamy błąd i opisujemy możliwie szczegółowo naszą trasę, z wyróżnieniem miejsc, których nie można ominąć i zaznaczeniem tych, które można sobie odpuścić. Trasa była niezwykle różnorodna i ciekawa.

Wyprawę rozpoczęliśmy od najdalej wysuniętego na południe lotniska obsługującego tanie linie z Europy, z Agadiru.

Wygodny bezpośredni lot z Berlina to Agadiru, parę chwil formalności związanych z wypożyczeniem samochodu i bardzo dużo czasu na wyjaśnienie Inspektorowi po co nam walkie-talkie i ostatecznie zdeponowanie krótkofalówek, po tym jak się okazało, że żeby takich urządzeń używać w Maroku trzeba mieć specjalne zezwolenie.

Motorola TLKR T60

Dowiedzieliśmy się, że z dronami jest tak samo.  To wszystko w celu zwiększenia bezpieczeństwa i zagrożeniem terroryzmem. Krótkofalówek Motorola TLKR T60 używamy na wyjazdach z dwoma samochodami, do komunikacji w czasie jazdy. Nie jest to sprzęt profesjonalny, raczej zabawka, ale bardzo ułatwia to przejazd przez duże, ruchliwe miasta. Niestety nie tym razem. Sprzęt zostaje na lotnisku, a my ruszamy w drogę.

Od razu decydujemy się na ominięcie Agadiru, mamy świadomość, że jest to miejscowość typowo wypoczynkowa, w której i tak musimy nocować dzień przed lotem powrotnym. Agadir to hotele ciągnące się kilometrami. Jest to niewątpliwie dobra opcja dla osób szukających wypoczynku przy hotelowym basenie, nawet w grudniu :)  My chcemy zobaczyć możliwie dużo tego „prawdziwego” Maroka. Ruszamy w stronę…

W stronę Sidi Ifni

Wybrzeże Atlantyku w drodze do Sidi Ifni

Do Sidi Ifni nie wybraliśmy się bez powodu. To doskonałe miejsce na bazę noclegową. Niedaleko od odludnej, pięknej, znanej z malowniczych widoków i niezwykłych formacji plaży Legzira, gdzie z kolei baza noclegowa jest niewielka. Sidi Ifni to małe miasto, klimatyczne i bardzo nieturystyczne.

Wjazd do Sidi Ifni

Widok z tarasu hotelowego na pobliską plażę.

Sidi Ifni - plaża przy hotelu Suerte Loca

W mieście znajduje się camping i kilka hoteli.

Sidi Ifni - camping przy hotelu Suerte Loca

Decydujemy się na nocleg w Hotelu Suerte Loca. Mimo tego, że pokoje w hotelu były wolne, to zachwycił nas duży namiot na dachu budynku. Tam spędzamy pierwszy marokański wieczór z nowo poznanymi znajomymi. Właściciel i jego przyjaciele z małego centrum surfingowego, który znajduje się na dole budynku, częstuje nas shishą.

Hôtel Suerte Loca - namiot na dachu

Pierwszy dzień w Maroku, a już mamy tylu znajomych. Panią, która sympatycznie się z nami żegna poznaliśmy kilka godzin wcześniej. Zaprosiła nas na tradycyjną Marokańską imprezę weselną. Tradycyjne śpiewy, atmosfera niesamowita. Zdjęć nie mamy, ponieważ poproszeni zostaliśmy o ich nie robienie.  Jednak w głowie wspomnienia pozostały. Na początku naszego filmu z Maroka wykorzystaliśmy fragment ścieżki dźwiękowej nagranej z ukrycia.

Mieszkańcy Sidi Ifni są niezwykle mili

Za chwile zostaliśmy zaproszeni do gry. Maroko wygrało :)

Nocny mecz z chłopakami z Sidi Ifni

Surfing w Sidi Ifni

Efektem nocnych rozmów był kurs surfowania :)

Sidi Ifni Surf School

Nie można zapomnieć o porządnej rozgrzewce i treningu na sucho ;)

Rozgrzewka przed surfingiem

Sidi Ifni Surfing

Idziemy uczyć się surfingu :)

Pierwsze kroki na desce

Plaża Legzira

Z Sidi Ifni do plaży Legzira jest ok. 15km. Samochód można zostawić na parkingu, obok zabudowań, gdzie znajduje się kilka restauracji, barów i hotelików.

Legzira restauracje i hotele

Wieczorem warto usiąść w jednej z restauracyjek i napawać się widokiem zachodzącego słońca i wzburzonego Atlantyku, zajadając przy tym pysznego tadżina i popijając pyszną marokańską herbatę z miętą.

Restauracja Legzira

Cennik tej restauracji (snackbaru) znajdziecie na dole tekstu o cenach w Maroku.

Herbata na plaży Legzira

Plaża Legzira jest kosmiczna. To za sprawą dwóch wielkich skalnych łuków, które unoszą się nad piaskiem i kończą się w Atlantyku.

Legzira Beach łuk pierwszy

Drugi łuk znajduje się kilkadziesiąt metrów dalej. Efekt jest niesamowity. Można spacerować tak godzinami. Nad plażą unosi się bryza ze spienionego morza, nadaje miejscu jeszcze bardziej majestatycznego wyglądu.

Legzira Maroko - łuk drugi

Niestety drugi łuk stał się historią we wrześniu 2016 r. Pod wpływem działania fal morskich i wiatru, zawalił się. Jesteśmy szczęśliwi, że udało się nam go zobaczyć w tak okazałej formie, raptem kilka miesięcy przed jego destrukcją.

Prawdopodobnie w tym miejscu zaczął się początek końca drugiego łuku.

Najcieńsze miejsce na łuku w Legzirze

Warto zobaczyć zdjęcie 360’c na mapach google.

Choć byliśmy w Maroku w grudniu to pogoda była znakomita, a woda całkiem przyjemna. Można ją porównać do naszego Bałtyku latem.

Legzira - temperatura wody podobna do Bałtyku latem

Polub nasz fanpage na Facebooku, zasubskrybuj nasz kanał na Youtube!