Jak tanio dolecieć do Maroka

Wielu z naszych czytelników pamięta, że byliśmy już w Maroku. Kraj tak nas zafascynował, że postanowiliśmy wybrać się tam ponownie. W artykule znajdziecie informacje jak lecieliśmy na pierwszą wyprawę Morocco Road Trip i jak dostaniemy się teraz.

Do Maroka można dostać się na wiele sposobów. Jedną z opcji jest lot tanimi liniami z dowolnego miasta w Polsce z przesiadką w Madrycie, Paryżu, Brukseli, Londynie, Pizie, itd. Sposób ten ma jednak pewną wadę. W przypadku opóźnienia pierwszego samolotu, nie zdążymy na kolejny. Bilet przepada a my sterczymy na lotnisku gdzieś w Europie.  Opóźnienia i odwołane loty w okresie jesienno-zimowym są częste. Krakowskie Balice posiadają obecnie (stan na 2016r.) system ILS najniższej, pierwszej kategorii. To jedno z najbardziej narażonych na zamglenia lotnisk w Polsce. Dlatego bardzo często przekierowuje loty np. do Katowic. Warto rozważyć wylot z innych lotnisk. Modlin, Rzeszów, Katowice itd.

(aktualizacja, luty 2017)
Hit! Dobre wiadomości dla Krakowa i Małopolski. Podczas konferencji prasowej przedstawiciele linii lotniczej Ryanair i Kraków Airport ogłosili aż 14 nowych tras w sezonie Zima 2017/2018. Niewątpliwie największym hitem jest bezpośrednie połączenie Kraków – Marrakesz! Loty mają odbywać się dwa razy w tygodniu. Jesteśmy bardzo ciekawi jakie to dni, i jakie ceny zaproponuje irlandzki przewoźnik na ten bardzo długiej trasie. Lot prawdopodobnie będzie trwał ponad 4-5 godzin.

Sprawdź najniższe ceny lotów z Krakowa do Marrakeszu.

[sociallocker id=8920]

(aktualizacja, wrzesień 2016)
Maroko nas urzekło. Lecimy ponownie!
W tym momencie nie ma już niestety połączenia z Berlina do Agadiru i Marrakeszu. Musimy szukać połączeń łączonych. Od niedawna testujemy doskonałe narzędzie AZair.cz do przeszukania tanich lotów w Europie i krajach sąsiednich od tanich linii lotniczych. Wyszukiwarka zestawia połączenia w wybrany przez nas sposób. Możemy określić minimalną i maksymalną długość przesiadki.

Wyszukiwarka AZair.cz

Z dodatkowych opcji bardzo przydatna może się okazać możliwość wyszukiwania lotów tak, aby były najtańsze i odbywały się z różnych lotnisk w kraju docelowym. Funkcja szczególnie przydatna, jeśli chcemy zrobić trip przez cały kraj. Np. przylot do Tangeru, a wylot z Agadiru. Możemy również określić czy mamy karty lojalnościowe takie jak WIZZ Discount Club itp. My wyłączamy tą opcję. Nie lubimy latać liną Wizz ze względu na nieprzychylny podróżnikom sposób naliczania opłat za duży bagaż podręczny. W Ryanair mamy w cenie biletu bagaż podręczny i mały dodatkowy bagaż. Np. aparat, laptop, śpiwór, torebka itp. Na zdjęciu, nasze połączenie do Maroka. Ostatecznie ceny za bilety przy grupie 10 osobowej oscylowały w granicach 390-430 zł (łącznie cztery loty). Wynika to z różnic kursowych walut, prowizji banku za przewalutowanie i dnia zakupu. Ryanair obciąża kartę walutą kraju z jakiego się wylatuje. Np. za lot z Fez do Madrytu kartę przewoźnik obciążył w marokańskich dirhamach. Nasz lot odbędzie się na trasie Modlin – Bruksela, Bruksela – Fez, Fez – Madryt i Madryt – Modlin.

(stan na sierpień 2015)

Na naszą pierwszą podróż do Maroka w grudniu 2015r. wybraliśmy lot bez przesiadek z Berlina.
Polski Bus uruchomił bezpośrednie trasy z wielu polskich miast prosto na lotnisko w Berlinie, Berlin-Schönefeld. Z Krakowa można wybrać jeden z trzech kursów dziennie, a bilety kupione z dużym wyprzedzeniem kosztują grosze.

Bilety do Maroka na grudzień 2015 kupiliśmy ze sporym wyprzedzeniem (początek sierpnia).
Lot Berlin – Agadir – Berlin
kosztował jedyne 277 zł, liniami Easyjet. Polski Bus Kraków – lotnisko Berlin Schönefeld (SXF) – Kraków – 75 zł, Czyli jak łatwo policzyć łączny koszt lotów i busa wyniósł  352 zł. Niestety z nieznanych nam przyczyn linia wycofała się z obsługi tej trasy. Na dzień dzisiejszy nie ma już lotów bezpośrednich z Berlina.

Ryanair

[/sociallocker]

Radosław Molski

Pomysłodawca, założyciel at GlobBlog Team
Piszę bloga, wymyślam wyprawy i fotografuje. Nasz „team” tworzy zgrana paczka przyjaciół, każdy wyjazd daje nam kupę radości i niezapomnianych przeżyć. Grupa chętnych do podróżowania pod moją “opieką” się powiększa i ma już blisko dwadzieścia osób.

Latest posts by Radosław Molski (see all)

Zobacz podobne wpisy

Polub nasz fanpage na Facebooku, zasubskrybuj nasz kanał na Youtube!
  • Lili Ess

Faktycznie łatwo jest wyszukać tanie i fajne połączenie można nawet czarterem, ale jak w Waszej ocenie z bezpieczeństwem ??

• Czarterów nie szukaliśmy, mało realne znaleźć w dobrej cenie 10 biletów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w Maroku, to mogę zdecydowanie powiedzieć że czuję się tam dużo bezpieczniej niż w Europie.

• Nie znałam tego narzędzia, muszę go osobiście przetestować :)

• Jest świetne i sprawdza się też w przypadku kiedy np. lot z polski do Dublina jest już mega drogi, może okazać się, że gdzieś z krótką przesiadką jest sporo taniej.

• Ja też zacznę testować :)

• Właśnie jestem na etapie kupowania biletów do Maroka :) juz nie mogę sie doczekać!

• Magda Florek

nie takie straszne te ceny.. marzy mi się polecić tam poserfować ;)

• coż najtaniej w moich poszukiwaniach zawsze Ryanair. Dobre połączenia z przesiadką w Londynie i Brukseli Charleroi.

• Tak to dobra opcja choć przez Londyn nie koniecznie najtańsza i najszybsza. My zdecydowaliśmy się na Brukselę a w drodze powrotnej na Madryt.

• Klara P.

Maroko zwiedzałam z memotravel i było pięknie :) dało się zorganizować wyjazd za niewielkie pieniądze, a miałam gwarancję, że wszystko będzie ogarnięte. Świetna sprawa!

• Oczywiście można z biurem jeśli ktoś nie ogarnia się tego wszystkiego to dobra opcja. My jednak zdecydowanie wolimy organizować sobie takie wyjazdy sami. Wolność jaką daje taki sposób podróżowania jest bezcenna. Robimy co chcemy, kiedy chcemy. Jedziemy tam gdzie chcemy :)

Ja niestety z tych, którzy trochę borykają się albo z blokadą językową, albo boją się, że czegoś nie dopilnują i będzie panika jeśli konieczna okaże się improwizacja :) ale podziwiam Wasze podejście i organizację, super! Pozdrawiam!

• O, fajnie, biorę się za ten AZair – dzięki!

• Jeszcze nigdy tam nie byłam, choć marzy mi się! Dzięki za praktyczne ogarnięcie tematu, takie informacje z pierwszej ręki są bezcenne. Póki co zapiszę sobię linka i pomarzę dalej ;))

• Fru

Wciąż cierpię, że nie zdążyłam zobaczyć plaży Legzira w całej okazałości :(

• Korzystałem już z AZair – faktycznie świetne narzędzie!