Klimat, pogoda w Malezji w sierpniu, wrześniu

Często pytacie jak wyglądają deszcze monsunowe, czy mimo deszczu jest ciepło, czy te opady są ciągłe czy krótkie i konkretne?

Padało zazwyczaj w nocy, deszcze nie są tak uciążliwe jak by się mogło wydawać. Pogoda też lubi płatać figle, kiedy byliśmy na Bali w okresie kiedy pogoda miała być super, podało bardziej niż w Malezji. Oczywiście lepiej jechać w porze suchej ale nie zawsze się da. Generalnie jak jedziecie wyjazd nie-plażowy to można spokojnie jechać.

koniec sierpnia
Kuala Lumpur
–  Duże zachmurzenie, zazwyczaj nie widać słońca, choć czasami się pojawiało. Częste krótkie deszcze, gorąco i parno. Temperatura ok 32’c.

Cameron Highlands – Trafiła man się wspaniała pogoda w czasie wycieczki na wyżynę Cameron, kiedy wracaliśmy zaczęło bardzo mocno padać i tak było już do wieczora, następnego dnia pogoda znowu dobra. Zachmurzenie średnie i bez deszczu.  Cameron Highlands to górzysty teren Malezji gdzie temperatury są znacznie niższe niż pozostałych rejonach. Zazwyczaj oscyluje w granicach 16-23’c.

Piękna pogoda do południa.

Po południu zaczęło lać.

Taman Negara – Upalnie i duszno, dużo słońca, krótkie ulewne deszcze. Po raz kolejny przekonaliśmy się że monsun przynosi nieco niższą temperaturę i pozwala żyć :)
i znowu piękna pogoda w drodze do dżungli

1-6 wrzesień
Perhentian Islands – Na wyspie spędziliśmy tydzień. Przywitała nas piękną bezchmurną pogodą, później pogoda w kratkę. Słońce lub zachmurzenie ale bez deszczu. Bardzo ulewne deszcze zaczynały się wieczorami – niezwykłe doznanie bo mieszkaliśmy w drewnianych domkach na plaży. Temperatura wody w morzu biła wszelkie rekordy. Przy brzegu zupa, ok 35’c! Nurkowania w takiej wodzie, super! 1:20h i nic :) ciepłooo.

Piękna pogoda w drodze na wyspę.

Kuantan – Jak przyjechaliśmy na jedną noc to ostro nasz zlało, nie przeszkadzało to w zwiedzaniu chyba jedynej atrakcji miasta – targu. Następnego dnia lampa ale my już jechaliśmy dalej.

Kuching (Borneo) – Pogodnie z przewagą słońca, na Borneo zdecydowanie lepsze powietrze, niebo jest niebieskie :) Podało mało, głównie wieczorami. Nie tak duszno jak w Malezji. Temperatury ok. 30’c

Singapur – Kiedy zwiedzaliśmy miasto to monsun był naszym wybawicielem, w czasie deszczu robi się trochę chłodniej i można swobodnie zwiedzać miasto ale czasem słońce wychodziło.

Ulewny deszcz trwał kilkanaście minut, później swobodnie można było zwiedzać miasto.

Melaka – Przewaga chmur, od czasu do czasu słońce, brak opadów. Bardzo ciepło ok 32’c

Polub nasz fanpage na Facebooku, zasubskrybuj nasz kanał na Youtube!